ΖΩΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (1779 - 1829 )

Ο Κωνσταντίνος Ζώτος, με καταγωγή από τα Άγραφα, γεννήθηκε το 1779 και έλαβε μέρος στην Επανάσταση μετέχοντας στις πολιτικές διεργασίες. Τον Απρίλιο του 1823 συμμετείχε στη Β΄ Εθνοσυνέλευση, η οποία τον διόρισε στην επιτροπή για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 1823, διορίστηκε μέλος του επαρχιακού Κριτηρίου στη Σαλαμίνα, το οποίο είχε σκοπό να επιλύει δικαστικές υποθέσεις που έφταναν στη Διοίκηση. Το 1824 διετέλεσε για λίγους μήνες τοποτηρητής του Επαρχείου του Άργους, αλλά όχι και έπαρχος, καθώς το Βουλευτικό θεώρησε ότι θα ήταν καταλληλότερος για το Ανώτατο Κριτήριο.

Το ίδιο έτος εξελέγη παραστάτης Αγράφων στο Γ΄ Βουλευτικό. Παρευρέθηκε στο τέλος των εργασιών της Β΄ Περιόδου, από τον Αύγουστο του 1824, αντικαθιστώντας στην επιτροπή επί των αναφορών παραστάτες που απουσίαζαν και κατόπιν συμμετείχε στο Γ΄ Βουλευτικό από την αρχή της λειτουργίας του. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, έλαβε μέρος σε πολλές επιτροπές κυρίως για δικαστικά και νομικά ζητήματα, καθώς και στην επιτροπή επί των αναφορών για μικρό διάστημα.

Τον Ιανουάριο του 1826 εξελέγη πληρεξούσιος Αγράφων στη Γ΄ Εθνοσυνέλευση στην Επίδαυρο και τον Απρίλιο έλαβε μέρος στις εργασίες της.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Αύγουστο του 1826, έγινε μέλος της Διοικητικής Επιτροπής στη θέση του Ανδρέα Ίσκου. Το επόμενο έτος, μετέβη για τη συνέχιση των εργασιών της Γ΄ Εθνοσυνέλευσης αρχικά στην Αίγινα και στη συνέχεια στην Τροιζήνα. Επίσης, διετέλεσε βουλευτής στη Βουλή του 1827.

Κατά τη διακυβέρνηση του Καποδίστρια, έλαβε μέρος στη Δ΄ Εθνοσυνέλευση (1829) ως πληρεξούσιος Αγράφων. Ο Ζώτος, όπως προκύπτει από τη σταδιοδρομία του, κατέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα δικαστικά ζητήματα, μάλιστα τον Δεκέμβριο του 1823 συνυπέγραψε αναφορά με τους Γαβριήλ Αμανίτη και Παναγιώτη Δημητρακόπουλο, με την οποία ζητούσαν τη σύσταση ενός ακόμη Σώματος, του Δικαστικού. Απεβίωσε το 1829.

Πηγή: https://representatives1821.gr

Η Γ' Εθνοσυνέλευση των Ελλήνων

Η κυριαρχία ενυπάρχει εις το Έθνος, πάσα εξουσία πηγάζει εξ' αυτού
και υπάρχει υπέρ αυτού